Colorado, I´m back!

Foto kurs!
Sleepover.
Jazz lektion.
Teater.
Lärarnas försök att få med alla på gruppfotot.

10 underbara dagar i New York City och nu är jag tillbaka i lilla Eagle!
Min resa började som sagt förra fredagen med ett tidigt plan till New York för att möta upp Jacquie. Väl framme var det så kul att se henne efter såhär lång tid, vi satte oss i bilen direkt och drog på vår roadtrip till Albany för att samla ihop 3 av våra 6 credits som vi måste ta här på college. En 3 timmar tur blev det, musik, skratt och äcklig mat från ett truckstop. Självklart lyckades vi komma lite sent, dock inte lätt när man lyckas köra vilse i Albany i cirka 45 minuter... Körde flera rundor runt kvarteret för att lyckas hitta parkeringen vi skulle till, men efter att ha varit vilse så länge och på vägen allt för länge, gav vi tillslut upp och parkerade på gatan och gick in för att checka in. klockan var 10 på kvällen och jag hade rest i 12 timmar, trött? Japp! Väl in checkade fick vi ju reda på att parkeringen vi letat efter var enbart runt hörnet.. Flyttade bilen och drog upp våra väskor på rummet, utforskade skolan och sprang runt och fjantade oss som gamla goa tiden!
 
Dagen efter blev det upp tidigt och dags för frukost. Träffade vår nya kompis Viktoria som vi sedan fixade sleepover med i vårt rum, massa fjant och skoj och även lite fokus på våra lektioner. Skolan vart inte ritkgit som jag trodde, vi hade massa blandade kurser istället för bara fokus på en. Lärde oss lite foto, hälsa/träning, historia om Albany, americanska högtider och Jazz. Massa mat, lite teater, bio, party på vårt college rum och massa vandrig i Albany. Det blev samma visa även på söndagen efter, upp för lite fler lektioner och en sista lunch och sedan grupp foto. Sedan var det dags att ge sig av igen och vi ses igen för Jacquie och mig! Jag å andra sidan drog mig in i CIty för att äntligen möta upp mina älskade föräldrar! Var så spänd och kunde inte tro det var sant när jag mötte dem på flygplatsen!
 
Må säga att jag hade en fantastiskt kul helg och så underbart att möta nya människor men främst personer som jag saknat så oerhört mycket! Mer om min vecka i NY så fort jag har tid. Nu måste jag sova och göra mig redo för lite jobb imorgon!
 
God natt, love.



? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR