Mustache/love.

 
My cute little sweethearts!
 
Sovmorgon idag, men ändå vakna jag sju.. Tittade lite gamla melodifestivals avsnitt eftersom jag missat det innan.. Och inte missar man mello bara för man är i USA, även om jag vet att det inte är något att lägga tid på för det är lika dåligt varje år... haha
 
Men hade en mysig morgon med familj, lite pannkakor och tv. Sen har bara förmiddagen rullat på, lekt lite, varit ute i snön, städat lite och gjort fina mustacher...
 
Börjar jobba klockan 5 och är ensam med barnen hela kvällen, käka lite gott och kanske titta på en film, får se vad som händer.
 
Love.
? S

Vad jag har förstått det så är du Au pair, skulle du inte kunna berätta lite om det. Hur gick du tillväga för att få familj? Hur ser dagarna ut? Vad bör man vara beredd på osv? : ) Kram kram

Svar: Hej!
Jag gick genom organisationen Cultural Care, men finns även Skandinaviska institutet och au pair care. Där gör du en profil, har lite möten och intervjuer och när allt är klart är du i den så kallade matchningsprocessen. Då kommer familjerna ta kontakt med dig och organisationen kommer matcha dig med familjer de tycker passar dig. Så då är det dags för skypning och se vad du känner, tackar du nej så får du en ny inom en vecka.
Men när du känner att du hittat rätt familj så börjas det planera med flygning och snart är du där!
Hur dagarna ser ut beror helt och hållet på vad du får för familj, hur gamla barnen är, hur mycket föräldrarna jobbar och så vidare. Som i min första familj jobbade jag morgnar och hela eftermiddag/kväll, men nu jobbar jag endast några dagar i veckan och är ofta ledig på kvällarna. Så det är en stor fråga som du måste fråga familjerna.

Vad du ska vara beredd på är att det inte är som du tror. Jag ger dig rådet; förvänta dig ingenting så kommer det bli ditt bästa år!
Det är en helt annan kultur och det kommer vara svårare och jobbigare än du tror, speciellt i början. Så har du för höga förväntningar så kommer du bara bli besviken.

Hoppas det hjälpte lite, har du fler frågor så kan du skriva på Facebook Fanny Pålsson eller mail [email protected]

Kram! :)
None None

En sån mysig familj du verkar ha hamnat i, så glad för din skull. Kram

Svar: Ja de är super härliga! Glad att jag hamnat här! Tack Pernilla, hoppas ni njuter av er skidåkning!
Kram!
None None




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR