Walking in the city all by myself!



Sitter nu på tåget påväg till chappaqua igen. Har nyss läst ut min bok som var väldigt bra även om det tog drygt 3 månader att läsa den.. Hehe nästa bok blir hunger spelen!! 

Denna dag har varit konstig, tråkig och lite spännande. 
Det blev inget lussebak som jag så gärna hoppades på, flickan mådde inte så bra och pojken ville inte, så vi spelade Uno... 
Vid halv fyra tog jag och flickan tåget in till city där hon skulle på en jättestor konsert, gissa om jag var avundsjuk! Var meningen att jag bara skulle lämna av henne och sedan skulle jag strosa runt o city för mig själv. Men istället stannade jag hos hennes kompis i cirka 1,5 timmar.. Dock kändes det rätt bra för flickan kände sig mer trygg om jag var där, även om hon känt sin kompis sedan hon var lite, så då blev jag lite glad att hon verkligen har förtroende för mig! 

Hinder på vägen var att få tag på en taxi i rusningstrafik en fredag eftermiddag... Det var inte lätt må jag säga.. På filmer ser det så enkelt ut men det är rena motsatsen.. Tror det tog ca 20 minuter innan vi fick en taxi!! 

Men iallafall när jag väl lämnat flickan började jag min vandring! Jag var på west side och skulle till East side, vilket betydde en timmes gång! Jag var envis och skulle gå för att få passa på att se så mycket av NYC som jag kunde så klart! Vandrade till Columbus cirkel, gick in i lite affärer, var den mest korkade personen.. Hitta as coola zebra byxor för 10$ men jag köpte inte de för att spara pengar.. Hallå 10$?? 
Tog mig sedan vidare mot Broadway och Times' Square som jag fortfarande tycker är coolt!! Blev en runda på 5th ave och sedan till Grand central och tåget hem! Istället för gymmet fick jag ett bra träningspass med gång i ca 1,5 timmar! Min kväll blev alltså ändå bra! Nu ska jag till huset och se om jag kan hitta en bra film att somna till!! 

Ps; är rätt stolt över mig själv då jag känner att jag börjar få bra koll på hur city fungerar!! Jag börjar hitta mig runt! Woho. 

Godnatt, love! 

Bra att du hittar där tills vi kommer så du kan visa runt oss 😃
Har du köpte böckerna om Hungerspelen eller?

Svar: Ja visst 😃
Nä, ska nog köpa den första idag om jag kommer in till city, snöstorm idag du vet...
None None




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR